ضعف شاخصهای استاندارد در قطعات لوازم خانگی
نایب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: شاخصهایی که سازمان ملی استاندارد برای قطعات لوازم خانگی تدوین کرده، بسیار ضعیف است و قطعات کیفیت لازم را ندارند.
آقای یزدانجو، نایب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی در مصاحبه با
خبرگزاری صداوسیما افزود: در صنعت لوازم خانگی همچون صنعت خودروسازی، قطعه سازان زیادی داریم، اما قطعات یا فاقد نشان استاندارد هستند و یا شاخصها در پایینترین سطح تعریف شده اند، به طوری که اگر نشان استاندارد هم داشته باشند از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد محصولات نهایی را در صنعت لوازم خانگی ارزیابی میکند و نشان استاندارد به محصول نهایی تعلق میگیرد، اما قطعات به کار رفته ارزیابی نمیشوند.
نابب رئیس انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی گفت: زنجیره تامین قطعات در صنعت لوازم خانگی نیاز به نظارت دقیقی دارد و قطعات به کار رفته بعد از ۲ سال باعث تحمیل هزینههای زیادی به مشتریان میشود.
آقای یزدان جو عنوان کرد: کیفیت برخی از قطعات در این صنعت پایین است و معمولا قطعات عمر چندانی ندارند، به طوری که نهایتا بتوانند فقط تا پایان تاریخ ضمانت نامههای شرکتها دوام بیاورند و بعد از ۲ الی ۳ سال این قطعات دچار مشکل میشوند.