• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۸۵۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
بوشهر » اقتصادی

بزرگراه و خط ریلی بوشهر- شیراز در اولویت وزارت راه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل بزرگراه و خط ریلی بوشهر – شیراز در اولویت برنامه‌های این وزارت خانه قرار دارد، اما برای تکمیل این طرح‌های بزرگ به منابع مالی زیادی نیازمندیم.

بزرگراه و خط ریلی بوشهر- شیراز در اولویت وزارت راهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، خیراله خادمی در سفر به استان بوشهر هدف از سفر خود را بازدید از محور شیراز به بوشهر از مسیر تنگ ابوالحیات، کنارتخته به سمت دالکی و برنامه‌ریزی برای ۴ خطه کردن این مسیر عنوان کرد.
 
وی افزود: امسال بخشی از مسیر شیراز به بوشهر در منطقه تنگ ابوالحیات ۴ خطه می‌شود. اکنون از دالکی به سمت کنار تخته دو پیمانکار فعال هستند که برای تکمیل این مسیر نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی نیاز است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در یک برنامه ۳ یا حداکثر ۴ ساله منابع مالی این طرح را تامین کنیم می‌توانیم سرتاسر محور بوشهر به شیراز را ۴ خطه کنیم.
 
وی اضافه کرد:اکنون بیشتر این محور ۴ خطه است و فقط ۲۰ کیلومتر آن باقیمانده که، چون تونل‌های زیادی دارد، صعب العبور است و نیاز به پل‌های زیادی دارد منابع اعتباری بالایی نیاز دارد.
 
کریدور جنوب کشور در بوشهر تکمیل می‌شود
 
خادمی گفت: همچنین امروز از بخشی از کریدور جنوب کشور که در استان بوشهر قرار دارد بازدید کردیم. در این کریدور که بین ۴ استان ساحلی قرار دارد نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر از این کریدور بسیار بزرگ که از شلمچه تا بندر گوادر است در استان بوشهر است.
 
وی افزود: خوشبختانه اکنون بیشتر این محور در استان بوشهر را به صورت بزرگراهی و چهار خطه داریم. ۱۴۰ کیلومتر شامل بخشی از محور و همچنین کنار گذر‌هایی که باید از شهر‌ها عبور کنیم از این مسیر باقی مانده که ۶۰ کیلومتر از خود محور است از اهرم تا برازجان و قسمتی از ورودی دیلم که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده این ۶۰ کیلومتر را به پایان برسانیم و تمام استان بوشهر از شمال تا جنوب این استان را به صورت ۴ خطه داشته باشیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برخی از محور‌های دیگر مانند محور عسلویه به جم و جم به فیروزآباد هم در برنامه داریم که عملیات اجرایی این محور هم در سه قطعه در حال اجراست و منابع اعتباری بیشتری در آینده برای تکمیل آن اختصاص می‌یابد.
 
۷۸۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در حال اجراست
 
وی بیان کرد: در کل کشور ما در بخش بزرگراهی ۷۸۰۰ کیلومتر مسیر در حال اجرا داریم که نزدیک به ۳ هزار کیلومتر از آن در اولویت اول ما قرار دارد که امیدواریم تا پایان این دولت بتوانیم ۱۷۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها را تکمیل و تحویل بدهیم.
 
خادمی افزود: امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای طرح‌های بزرگراهی کشور ابلاغ شده که تا کنون نزدیک به ۸۵ درصد آن تخصیص یافته است.
 
بزرگراه و خط ریلی بوشهر- شیراز در اولویت وزارت راه
 
۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجراست
 
وی گفت: در بخش ریلی ما حدود ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا داریم که مجری آن شرکت شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و وزارت راه و شهرسازی است که ۱۶۰۰ کیلومتر از این مسیر در اولویت اول قرار گرفته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از این ۱۶۰۰ کیلومتر، حداقل ۱۲۰۰ کیلومتر از آن را امسال و سال آینده تکمیل کرده و تحویل بدهیم.
 
وی تاکید کرد: این کار بزرگی است، با توجه به اینکه سرانه تحویل ریل ما کمتر از ۲۰۰ کیلومتر است، اگر ما بتوانیم در این دو سال ۱۲۰۰ کیلومتر از این مسیر ریلی را به بهره‌برداری برسانیم اقدام بسیار بزرگی انجام شده است.
 
خادمی عنوان کرد: در بخش آزاد راهی هم ما ۱۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در حال اجرا داریم که با توجه به اینکه ما در حال حاضر حدود ۲۴۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور داریم، این میزان در دست اجرا قابل توجه است.
 
وی بیان کرد: برنامه ما این است که در امسال و سال آینده ۶۶۰ کیلومتر از این آزاد راه‌های در دست اجرا را تکمیل و به بهره‌برداری  برسانیم که طول آزاد راه‌های کشور حدود ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
 
آزاد راه اصفهان _ شیراز اوایل سال آینده تکمیل می‌شود
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از جمله این آزاد راه‌های در دست اجرا، آزاد راه اصفهان به شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است که طولانی‌ترین آزاد راه کشور است و امیدواریم این آزاد راه تا ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل شود که اقدام خوبی برای تکمیل کریدور مرکز به جنوب کشور است.
 
وی ادامه داد: امسال دولت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص داده که به همین مقدار نیز باید سرمایه‌گذار تامین کند و سال آینده نیز باید ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از منابع دولت و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع سرمایه‌گذار برای این بزرگراه تامین شود.
 
خادمی در مورد راه‌آهن بوشهر- شیراز هم گفت: یکی از مسیر‌های ریلی که در اولویت ما و مورد توجه استاندار بوشهر و نمایندگان مجلس استان قرار دارد طرح راه‌آهن ۴۵۰ کیلومتر بوشهر – شیراز است از این مسیر ۱۰۰ کیلومتر در استان فارس و ۱۳۰ کیلومتر در استان بوشهر در حال اجراست و زیرسازی ۲۷ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۳۰ کیلومتر هم در حال عملیات اجرایی است.
 
وی تاکید کرد: این طرح در برنامه اول ما قرار دارد و اگر بتوانیم این طرح که از طرح‌های بزرگ عمرانی کشور است را تامین مالی کنیم از طریق فاینانس، صندوق توسعه یا سایر منابع در دسترس، امیدواریم عملیات اجرایی آن را تسریع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
صفحه نخست روزنامه های اصفهان(بیست و هشتم آبان ۱۴۰۴)
سیاست های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استان‌های ساحلی پنج کشور
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
نهایی شدن ۲ طرح مهم شهرسازی در کمیسیون ماده پنج تبریز
درخشش زندان مراغه برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص
آغاز سوپر لیگ والیبال با مصاف سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی
اعزام ۳۶ دانش آموز کیش به اردوی راهیان نور
اطلاعیه افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق تبریز
احضار و ارشاد عاملان درگیری جلوی مدرسه دخترانه در تبریز
ارسال پیامک‌های درخواست واریز وجه شگرد کلاهبرداران
اعزام دانش‌آموزان هشترودی و نظرکهریزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
نفس آسمان اصفهان گرفته است
تداوم افزایش غبار و آلاینده های جوی در سمنان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازدید استاندار کرمان از کلاس‌های کانکسی هنرستان فدک
برندگان مرحله ششم پیش‌فروش سکه مشخص شدند
تقویم و اوقات شرعی زنجان سه شنبه ۲۷ آبان
قصه چهار سال بلاتکلیفی استخر نیمه‌تمام ولیعصر زنجان
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی
چه کسی باعث ناترازی بانک آینده شد؟
پیگیری دغدغه رئیس جمهور در سیستم آموزش عالی کشور
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در چهار باغ اصفهان
هشدار هواشناسی مازندران؛ کاهش کیفیت هوا در راه است
تداوم تخلفات در نبود نظارت
­ اسماعیلی، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران
ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی و ترویجی است
رژیم‌صهیونی خسارات دفاع‌مقدس‌۱۲روزه را سانسور می‌کند
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۲۷
فرخی دومین طلایی ایران در کشتی فرنگی
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۱ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
وعده افزایش ۵۰ درصدی حقوق و درآمدزایی برای دانشجویان PhD  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
اهدای اعضای زنِ ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی در بیمارستان شهید ستاری قرچک  (۱ نظر)
اهدا ۱۰۳ واحد خون به بیماران در شهرستان خرامه  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پراستناد‌های ۲۰۲۵  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)